tisdag 1 december 2009

Sovrums makeover

Ibland måste man göra små ( små & små... ti-hi...) förändringar i sin miljö för att trivas lite bättre. I mitt fall så trivdes jag inte riktigt i vårat sovrum. Det var opersonligt och rent ut sagt tråkigt..... Tyckte jag. Min man tyckte att det var bra som det var.....
.... en numera vit säng med härligt frasiga prydnadskuddar....
.... Men han protesterade inte länge när jag sa att VI skulle göra om sovrummet..... Den mörka sängen målade jag vit. De beiga väggarna blev vita och fönsterväggen fick en härligt stormönstrad tapet med vit botten och svarta blomster rankor. På båda sidor av sängen la vi vita härliga ryamattor..... Nu trivs vi båda två... ti-hi....

..superbilligt väggord från Panduro....

På en liten bit av taket sattes ett väggord upp.
Allt som allt så tror jag att vårat nya sovrum kostade oss ca 2000:- med förg, tapeter och mattor så det är ju inga stora summor att tala om.
Budget renovering?

Tyvärr har jag inga före bilder att visa, men tro mig när jag säger att det var beigt och tråkigt... ti-hi..



7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Det ser så mysigt ut !
Kul att din man blev övertygad oxå , de ser bara jobb hela tiden ;-)
Hoppas du inte försover dig nu i ditt vackra ;-)
Kraam /Loppan

Tanjis sa...

Jättefint ser det ut!
Jag skulle gärna vilja se den mönstrade tapeten med! :)

Jag ska nämligen planera renovering av vårat trista och mörka sovrum! Kul att få lite inspiration!

Lyckoslanten sa...

TACK faster Atta! Idag fick jag det hemliga paketet av dig! Va' fint! Jag tyckte väldigt mycket om dina hjärtan a la vintage när jag såg dem! :o) Och så fick jag ett av dem! Yes!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Det var fint innan men är superfint nu!!jag har ju sett både före och efter live! kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så fint, o vad vackert så med väggordet!!Mysigt hem du har!!

~~Trevlig Helg & härlig advent!!~~
Kramis ♥ Millan

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att få fixa lite. Budgetrenoveringar gillar jag för då kan det bli några flera.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anna-Leena sa...

Vad fint och mysigt det blev. Ibland behövs det inte så mycket för att få ett helt nytt rum tur det för det är ju så kul att få fixa och dona.
Och ett plus att karln i huset håller med nån gång i bland. ha ha ha.
Ha de gott.
Kram Anna-Leena.