måndag 2 mars 2009

jordgubbsfrossa

Någon mer än jag som längtar till sommaren?? Jag blev så sugen på jordgubbar idag att jag bara var tvungen att sy ett gäng....... ......Det blev lite blandade färger.....
... Min egna favorit är nog den rosa rutiga på sista bilden. Lite lagom mogen... ti-hi..... Fast när det gäller jordgubbar är jag faktiskt inte så kräsen! De flesta slinker ner!! Mönstret till jordgubbarna hittade jag i "Tildas hus" och de var verkligen lätta att göra.... Och roliga!!

... När jag ändå har lite "trädgårdstema" så kommer även en bild på torpets nya inneboende, de fem sniglarna.... Förhoppningsvis flyttar de hemm ifrån nu i veckan, men man vet aldrig. Det kanske är en liten rackare som dröjer sig kvar.. ti-hi...


Min personliga favorit är den turkosa längst bak med prickig rosett..... Är som bekant svag för turkost och rosa!!




5 kommentarer:

Rednoserunpet sa...

du gör så extra fina saker.... jag älskar dåm

Elzie sa...

Vad du är duktig på att sy. De där sniglarna är så charmiga.
Hoppas du har det bra. Var ett tag sen jag var härinne.
Kram Elzie

Hemmabloggaren sa...

Näää, men vilka härliga sniglar - vad duktig du är!

Malin - Ebbas änglar sa...

Åhh vad charmiga dom är, nu blir jag så himla sugen på att sy sniglar..... schemat är späckat just nu så det får bli längre fram. Under tiden så tittar jag på dina!! Hittade föresten en sån underbar vit hylla som du köpte på tradera, så nu hänger det en i mitt kök oxå!! Tack för härlig inspiration! Kram Malin ^^,

Tanjis sa...

Hejsan!
Var ett tag sen jag var inne och kikade hos dig!
Vad fint erat hus ser ut. Sen var jag bara tvungen att skriva en kommentar om sniglarna, jag är ju också lite svag för dem. Älskar det där blå tyget med rosorna, det är toppen! :)